Online kurz SWOT Analýza ťa naučí

  • Pochopiť význam KPI a KRI a ich prepojenie so SWOT analýzou v marketingovej stratégii
  • Zostaviť SWOT analýzu v praxi na konkrétnom projekte, produkte alebo firme
  • Stanoviť kvalitné hypotézy pre stratégiu na základe zistení zo SWOT analýzy
  • Identifikovať najčastejšie chyby v strategickom plánovaní, prípadových štúdiách a záverečných prácach
  • Navrhnúť upsell a cross-sell stratégie na základe výstupov zo SWOT analýzy
  • Používať marketingové modely ako STDC, AIDA, ADAM, lievik a motýlik v kombinácii so SWOT
  • Aplikovať koncept Google Messy Middle na optimalizáciu marketingových rozhodnutí
  • Pracovať s nástrojom Google Analytics 4 na meranie a vyhodnocovanie marketingových metrik
  • Prepojiť Google Analytics s Power BI a vytvárať vlastné interaktívne reporty a dashboardy
  • Navrhnúť rozpočet a kontrolné zoznamy ako súčasť projektového a strategického riadenia na základe SWOT analýzy

Požiadavky a Vstupné Znalosti

  • Mierne pokročilá úroveň práce s PC a Windows, Linux alebo macOS
  • Mierne pokročilá úroveň práce s kancelárskym balíkom Microsoft Office, OpenOffice alebo LibreOffice
  • Mierne pokročilá úroveň práce s textovým editorom
  • Marketing mierne pokročilý
  • Digitálny (Online) marketing mierne pokročilý
  • Na absolvovanie tohto kurzu nie sú potrebné žiadne skúsenosti s kódovaním a programovaním

Cieľové skupiny a Komu je kurz určený

  • Záujemci o tému SWOT analýza
  • Budúci a aktuálni marketingoví manažéri
  • Osoby, ktoré sa zaujímajú o kariéru v oblasti marketingu a manažmente
  • Projektoví, produktoví manažéri a accounti
  • Online marketéri
  • Majitelia, riaditelia firiem a vedenie firmy
  • Podnikatelia
  • Marketingoví stratégovia
  • Konzultanti a špecialisti
  • Obchodníci

Obsah a Učebná Osnova online kurz SWOT Analýza

I. Úvod do SWOT analýzy

Čo sú to KPI a KRI v marketingovej stratégií? Ako na SWOT analýzu? 01:49:55
Ako sa robí a zostavuje v praxi SWOTka? 01:04:36
Ako správne stanoviť marketingové hypotézy? 28:07
Aké sú najčastejšie chyby v stratégiách, prípadových štúdiách a záverečných prácach. 14:59
Ako zarobiť viac peňazí v podnikaní? Čo je to upsell a cross-sell stratégia? 39:46

II. Marketingové modely, rámce a systémy

Čo je to STDC framework/model a ako na marketingový plán? 27:15
Aké sú overené marketingové modely? Predstavujeme modely AIDA, ADAM, lievik a motýlik. 48:45
Čo je Google Messy Middle a ako ho vieme využiť v praxi? 56:04

III. Marketingové analýzy a vyhodnocovanie v Google Analytics GA4

Ako začať s Google Analytics a ako si ho nastaviť? 01:19:30
Zostavujeme technologický profil firmy a zisťujeme čo firma používa na webe pomocou nástrojov Wappalyzer a BuilthWith. 12:57
Ako sa začať orientovať v obrazovkách a používateľskom rozhraní Google Analytics GA4? 53:52
Ako prepojiť Google Analytics 4 a Microsoft Power BI na tvorbu vlastných reportov a dashboardov. 29:24
Čo sú to premenné, dimenzie a metriky a ako ich používať? 46:01
Ako sa pracuje s konverziami (Conversion) a cieľmi (Goals) v GA4. 57:23
Čo sú to kľúčové udalosti (Key Events) a ako sa používajú? 34:18
Čo je interné vyhľadávanie (Search) a ako sa s ním pracuje? 56:35
Čo sú to zákaznícke cesty (Customer Journeys) ako fungujú v Google Analytics? 29:02

IV. Rozpočty a kontrola chýb

Ako na firemné rozpočty k projektoch a stratégiam? 01:13:58
Čo sú to kontrolné zoznamy? Ako znižovať chybovosť? 57:49

Často Kladené Otázky FAQ

Čo je SWOT analýza?

Online kurz SWOT Analýza sa zameriava na identifikáciu silných a slabých stránok, príležitostí a hrozieb v rámci firmy, projektu alebo stratégie. Účastníci sa naučia prakticky zostavovať SWOT matice, vytvárať hypotézy, prepájať analýzu s KPI a KRI, a aplikovať marketingové modely a nástroje na reálne prípady a dáta. Kurz obsahuje aj prácu s analytickými nástrojmi ako Google Analytics 4 a Power BI.

Kto používa SWOT analýzu?

SWOT analýzu používajú manažéri, analytici, konzultanti, podnikatelia, projektoví manažéri a marketingoví špecialisti vo firmách ako Orange, Lidl, IBM, Tatra banka, Ministerstvo hospodárstva SR, ale aj v menších firmách, startupoch a školstve.

Kde sa používa SWOT analýza?

SWOT sa využíva v strategickom plánovaní, marketingu, projektovom riadení, pri tvorbe podnikateľských plánov, v štátnej správe, neziskovkách aj akademickej sfére. Pomáha pri rozhodovaní, optimalizácii zdrojov, identifikácii rizík a vytváraní konkurencieschopných stratégií.

Prečo sa používa SWOT analýza?

SWOT analýza umožňuje získať prehľad o aktuálnej situácii organizácie alebo projektu. Pomáha efektívne určiť priority, využiť príležitosti, eliminovať riziká a vytvoriť udržateľnú stratégiu. V kombinácii s modernými nástrojmi ako GA4 alebo Power BI zvyšuje analytickú presnosť a strategické rozhodovanie.

Aké sú TOP certifikácie na SWOT analýzu?

Aj keď SWOT sama o sebe nemá samostatnú certifikáciu, je súčasťou týchto certifikačných programov: PMI Project Management Professional (PMP) – od 400 EUR Certified Business Analysis Professional (CBAP) – od 450 EUR Professional Certificate in Strategic Management – od 250 EUR VITA certifikát SWOT Analýza (je súčasťou kurzu) Certifikačné skúšky nie sú súčasťou kurzu a je potrebné si ich objednať zvlášť.

Aký je plat? Koľko zarábajú pozície s kurzom SWOT analýza?

Manažéri a analytici, ktorí ovládajú SWOT analýzu a analytické nástroje, zarábajú v priemere od 1900 do 4200 EUR mesačne v závislosti od odvetvia, seniority a regiónu. V oblasti marketingu a stratégie môžu platy presiahnuť 5000 EUR mesačne pri senior pozíciách a v konzultingu.

Aké programy a nástroje používa SWOT analýza?

Microsoft Excel, Google Sheets, Power BI, Google Analytics GA4, Wappalyzer, BuiltWith, Miro, Canva, SWOT template generátory, marketingové modely STDC, AIDA, ADAM, Messy Middle, a ďalšie podporné frameworky ako RACI, DACI a RAPID. Tieto nástroje pomáhajú rozšíriť aplikáciu SWOT do analytickej a rozhodovacej praxe.

Lektori

miroslav reiter

Miroslav Reiter

Programátor, manažér a marketér, ktorý mudruje vo vlastnej vzdelávacej spoločnosti IT Academy. Workoholik so 134 certifikáciami a 13 titulmi. Vytvoril som vzdelávaciu platformu vita.sk, pretože milujem vzdelávanie a všetko čo k nemu patrí. Pomáham firmám ale aj jednotlivcom zlepšovať ich podnikanie a IT. Certifikácie: Microsoft certifikovaný tréner, Google certifikovaný tréner, ITIL, PRINCE2 tréner. 40000+ vyškolených klientov a 1000+ firiem, ktorým som pomohol Referencie: Národná Rada SR, Slovnaft, IBM, Panasonic, Ministerstvo obrany SR, ČSOB, Generali, Tatra banka, Európska komisia, SPP, Pixel Federation, ESET.

Všetky kurzy lektora