Online kurz Marketingové modely, rámce a systémy ťa naučí

  • Osvojiť si marketingové modely AIDA, ADAM, marketingový lievik a motýlik a pochopiť ich praktické využitie v kampaniach
  • Pracovať so strategickou pyramídou a vedieť ju aplikovať na vytváranie komunikačných a marketingových stratégií
  • Používať rámec STDC (See–Think–Do–Care) na efektívne plánovanie marketingového cyklu
  • Tvorivo navrhovať CTA prvky a aplikovať techniku slippery slide pre zvýšenie konverzií
  • Analyzovať Google Messy Middle a navrhovať marketingové stratégie s využitím upsell a cross-sell techník
  • Využiť princípy projektového riadenia PRINCE2 pri marketingových projektoch, vrátane plánovania a zdôvodnenia projektov
  • Identifikovať cieľové skupiny, vytvárať persóny a nastaviť Tone of Voice a Brand Voice v súlade so značkou
  • Pracovať s Google Analytics 4, nastavovať prepojenia s Power BI a interpretovať dáta cez metriky, dimenzie a konverzie
  • Optimalizovať zákaznícke cesty, pracovať s kľúčovými udalosťami, interným vyhľadávaním a vyhodnocovať výkonnosť
  • Vytvoriť a kontrolovať firemné rozpočty, využívať kontrolné zoznamy a použiť kreatívne techniky ako Rubber Duck Debugging na riešenie problémov

Požiadavky a Vstupné Znalosti

  • Mierne pokročilá úroveň práce s PC a Windows, Linux alebo macOS
  • Mierne pokročilá úroveň práce s kancelárskym balíkom Microsoft Office, OpenOffice alebo LibreOffice
  • Mierne pokročilá úroveň práce s textovým editorom
  • Marketing mierne pokročilý
  • Digitálny (Online) marketing mierne pokročilý
  • Na absolvovanie tohto kurzu nie sú potrebné žiadne skúsenosti s kódovaním a programovaním

Cieľové skupiny a Komu je kurz určený

  • Záujemci o tému stratégia a marketingová stratégia
  • Budúci a aktuálni marketingoví manažéri
  • Osoby, ktoré sa zaujímajú o kariéru v oblasti marketingu a manažmente
  • Projektoví, produktoví manažéri a accounti
  • Online marketéri
  • Majitelia, riaditelia firiem a vedenie firmy
  • Podnikatelia
  • Marketingoví stratégovia
  • Konzultanti a špecialisti
  • Obchodníci

Obsah a Učebná Osnova online kurz Marketingové modely, rámce a systémy

I. Úvod do marketingových modelov, rámcov a systémov

Aké sú overené marketingové modely? Predstavujeme modely AIDA, ADAM, lievik a motýlik. 48:45
Čo je to Strategická Pyramída a ako ju využiť? 38:09

II. Marketingové modely, rámce a systémy

Čo je to STDC framework/model a ako na marketingový plán? 27:15
Čo je to technika slippery slide a ako na CTA? 25:38
Ako zvoliť správne CTA a tvoriť CTA prvky? 47:25
Čo je Google Messy Middle a ako ho vieme využiť v praxi? 56:04
Ako zarobiť viac peňazí v podnikaní? Čo je to upsell a cross-sell stratégia? 39:46

III. Stratégie a projektové riadenie podľa PRINCE2

Ako na organizácia podniku a aké sú odporúčané role na projekte? 31:54
Ako na predprojektovú prípravu? 30:04
Čo je to proces strategické riadenie projektu a ako ho správne uchopiť? 09:11
Ako na zdôvodnenia projektov? 36:13
Čo je to kvalita v projektoch a stratégiach? 16:00
Čo je riziko a ako na manažment rizík? 01:13:18

IV. Cieľové skupiny a persóny

Čo sú to marketingové persóny a ako ich tvoriť? 16:06
Čo je to Tone Of Voice a Brand Voice aké majú dimenzie? 44:08

V. Marketingové analýzy a vyhodnocovanie v Google Analytics GA4

Ako začať s Google Analytics a ako si ho nastaviť? 01:19:30
Zostavujeme technologický profil firmy a zisťujeme čo firma používa na webe pomocou nástrojov Wappalyzer a BuilthWith. 12:57
Ako sa začať orientovať v obrazovkách a používateľskom rozhraní Google Analytics GA4? 53:52
Ako prepojiť Google Analytics 4 a Microsoft Power BI na tvorbu vlastných reportov a dashboardov. 29:24
Čo sú to premenné, dimenzie a metriky a ako ich používať? 46:01
Ako sa pracuje s konverziami (Conversion) a cieľmi (Goals) v GA4. 57:23
Čo sú to kľúčové udalosti (Key Events) a ako sa používajú? 34:18
Čo je interné vyhľadávanie (Search) a ako sa s ním pracuje? 56:35
Čo sú to zákaznícke cesty (Customer Journeys) ako fungujú v Google Analytics? 29:02

VI. Rozpočty a kontrola Chýb

Ako na firemné rozpočty k projektoch a stratégiam? 01:13:58
Čo sú to kontrolné zoznamy? Ako znižovať chybovosť? 57:49
Čo je to kreatívna technika Rubber Duck Debugging a ako na FAQ? 32:04

Často Kladené Otázky FAQ

Čo sú to Marketingové modely, rámce a systémy?

Online kurz Marketingové modely, rámce a systémy sa zameriava na osvojenie si najznámejších marketingových modelov, ako sú AIDA, ADAM, STDC, lievik, motýlik, Strategická pyramída či Google Messy Middle. Účastníci sa naučia vytvárať efektívne stratégie, pracovať s marketingovými hypotézami, cieľovými skupinami, persónami a prepojiť teóriu s nástrojmi ako Google Analytics GA4, Power BI či kontrolnými zoznamami v riadení projektov.

Kto používa Marketingové modely, rámce a systémy?

Marketingové modely a rámce využívajú firmy v rôznych odvetviach – od malých startupov po nadnárodné korporácie. Najčastejšie ich používajú marketingoví manažéri, stratégovia, analytici, konzultanti a podnikatelia, ako aj študenti MBA, MSc a MPA programov. Bežne sa s nimi pracuje v spoločnostiach ako Google, Deloitte, Heineken, IBM, ESET či Orange.

Kde sa používajú Marketingové modely, rámce a systémy?

Tieto modely sa využívajú pri tvorbe marketingových plánov, nastavovaní cieľov a metrík (KPI, KRI), identifikovaní silných a slabých stránok firmy, definovaní cieľových skupín, testovaní hypotéz, tvorbe person a v oblasti analytiky. Rovnako sa využívajú pri implementácii digitálnych kampaní, pri návrhu webov, tvorbe produktov a riadení projektov.

Prečo sa používa Marketingové modely, rámce a systémy?

Pomáhajú firmám uchopiť marketing systematicky, uľahčujú rozhodovanie, vizualizujú marketingové cesty zákazníkov, zvyšujú efektivitu kampaní a identifikujú slabé miesta v komunikácii. Vďaka modelom a rámcom je možné lepšie segmentovať trh, zvýšiť mieru konverzie a vyhodnocovať výkon marketingových aktivít.

Aké sú TOP certifikácie na Marketingové modely, rámce a systémy?

Najžiadanejšie sú certifikáty ako: Digital Marketing Institute (DMI) – Certified Digital Marketing Professional (od 189 EUR) HubSpot Inbound Marketing Certification (zadarmo) Google Analytics Certificate (zadarmo) Chartered Institute of Marketing (CIM) – Foundation Certificate in Marketing Facebook Blueprint Certification Certifikačné skúšky nie sú súčasťou kurzu, treba si ich objednať zvlášť.

Aký je plat? Koľko zarábajú pozície s kurzom Marketingové modely, rámce a systémy?

Marketingoví špecialisti a analytici na Slovensku zarábajú priemerne 1 800 až 3 500 EUR mesačne. Skúsenejší digitálni stratégovia alebo marketingoví riaditelia môžu dosahovať plat 4 000 EUR a viac. Platy závisia od skúseností, regiónu a veľkosti firmy.

Aké programy a nástroje používa Marketingové modely, rámce a systémy?

V kurze sa pracuje s: Google Analytics 4 (GA4) Google Search Console Microsoft Power BI Wappalyzer a BuiltWith SWOT analýzou Rámcami ako AIDA, STDC, ADAM Kontrolnými zoznamami a šablónami v Exceli Webovými nástrojmi pre tvorbu CTA a analýz

Lektori

miroslav reiter

Miroslav Reiter

Programátor, manažér a marketér, ktorý mudruje vo vlastnej vzdelávacej spoločnosti IT Academy. Workoholik so 134 certifikáciami a 13 titulmi. Vytvoril som vzdelávaciu platformu vita.sk, pretože milujem vzdelávanie a všetko čo k nemu patrí. Pomáham firmám ale aj jednotlivcom zlepšovať ich podnikanie a IT. Certifikácie: Microsoft certifikovaný tréner, Google certifikovaný tréner, ITIL, PRINCE2 tréner. 40000+ vyškolených klientov a 1000+ firiem, ktorým som pomohol Referencie: Národná Rada SR, Slovnaft, IBM, Panasonic, Ministerstvo obrany SR, ČSOB, Generali, Tatra banka, Európska komisia, SPP, Pixel Federation, ESET.

Všetky kurzy lektora