Online kurz Marketingové modely, rámce a systémy ťa naučí
- Osvojiť si marketingové modely AIDA, ADAM, marketingový lievik a motýlik a pochopiť ich praktické využitie v kampaniach
- Pracovať so strategickou pyramídou a vedieť ju aplikovať na vytváranie komunikačných a marketingových stratégií
- Používať rámec STDC (See–Think–Do–Care) na efektívne plánovanie marketingového cyklu
- Tvorivo navrhovať CTA prvky a aplikovať techniku slippery slide pre zvýšenie konverzií
- Analyzovať Google Messy Middle a navrhovať marketingové stratégie s využitím upsell a cross-sell techník
- Využiť princípy projektového riadenia PRINCE2 pri marketingových projektoch, vrátane plánovania a zdôvodnenia projektov
- Identifikovať cieľové skupiny, vytvárať persóny a nastaviť Tone of Voice a Brand Voice v súlade so značkou
- Pracovať s Google Analytics 4, nastavovať prepojenia s Power BI a interpretovať dáta cez metriky, dimenzie a konverzie
- Optimalizovať zákaznícke cesty, pracovať s kľúčovými udalosťami, interným vyhľadávaním a vyhodnocovať výkonnosť
- Vytvoriť a kontrolovať firemné rozpočty, využívať kontrolné zoznamy a použiť kreatívne techniky ako Rubber Duck Debugging na riešenie problémov
Požiadavky a Vstupné Znalosti
- Mierne pokročilá úroveň práce s PC a Windows, Linux alebo macOS
- Mierne pokročilá úroveň práce s kancelárskym balíkom Microsoft Office, OpenOffice alebo LibreOffice
- Mierne pokročilá úroveň práce s textovým editorom
- Marketing mierne pokročilý
- Digitálny (Online) marketing mierne pokročilý
- Na absolvovanie tohto kurzu nie sú potrebné žiadne skúsenosti s kódovaním a programovaním
Cieľové skupiny a Komu je kurz určený
- Záujemci o tému stratégia a marketingová stratégia
- Budúci a aktuálni marketingoví manažéri
- Osoby, ktoré sa zaujímajú o kariéru v oblasti marketingu a manažmente
- Projektoví, produktoví manažéri a accounti
- Online marketéri
- Majitelia, riaditelia firiem a vedenie firmy
- Podnikatelia
- Marketingoví stratégovia
- Konzultanti a špecialisti
- Obchodníci
Obsah a Učebná Osnova online kurz Marketingové modely, rámce a systémy
I. Úvod do marketingových modelov, rámcov a systémov
Aké sú overené marketingové modely? Predstavujeme modely AIDA, ADAM, lievik a motýlik. | 48:45 |
Čo je to Strategická Pyramída a ako ju využiť? | 38:09 |
II. Marketingové modely, rámce a systémy
Čo je to STDC framework/model a ako na marketingový plán? | 27:15 |
Čo je to technika slippery slide a ako na CTA? | 25:38 |
Ako zvoliť správne CTA a tvoriť CTA prvky? | 47:25 |
Čo je Google Messy Middle a ako ho vieme využiť v praxi? | 56:04 |
Ako zarobiť viac peňazí v podnikaní? Čo je to upsell a cross-sell stratégia? | 39:46 |
III. Stratégie a projektové riadenie podľa PRINCE2
Ako na organizácia podniku a aké sú odporúčané role na projekte? | 31:54 |
Ako na predprojektovú prípravu? | 30:04 |
Čo je to proces strategické riadenie projektu a ako ho správne uchopiť? | 09:11 |
Ako na zdôvodnenia projektov? | 36:13 |
Čo je to kvalita v projektoch a stratégiach? | 16:00 |
Čo je riziko a ako na manažment rizík? | 01:13:18 |
IV. Cieľové skupiny a persóny
Čo sú to marketingové persóny a ako ich tvoriť? | 16:06 |
Čo je to Tone Of Voice a Brand Voice aké majú dimenzie? | 44:08 |
V. Marketingové analýzy a vyhodnocovanie v Google Analytics GA4
Ako začať s Google Analytics a ako si ho nastaviť? | 01:19:30 |
Zostavujeme technologický profil firmy a zisťujeme čo firma používa na webe pomocou nástrojov Wappalyzer a BuilthWith. | 12:57 |
Ako sa začať orientovať v obrazovkách a používateľskom rozhraní Google Analytics GA4? | 53:52 |
Ako prepojiť Google Analytics 4 a Microsoft Power BI na tvorbu vlastných reportov a dashboardov. | 29:24 |
Čo sú to premenné, dimenzie a metriky a ako ich používať? | 46:01 |
Ako sa pracuje s konverziami (Conversion) a cieľmi (Goals) v GA4. | 57:23 |
Čo sú to kľúčové udalosti (Key Events) a ako sa používajú? | 34:18 |
Čo je interné vyhľadávanie (Search) a ako sa s ním pracuje? | 56:35 |
Čo sú to zákaznícke cesty (Customer Journeys) ako fungujú v Google Analytics? | 29:02 |
VI. Rozpočty a kontrola Chýb
Ako na firemné rozpočty k projektoch a stratégiam? | 01:13:58 |
Čo sú to kontrolné zoznamy? Ako znižovať chybovosť? | 57:49 |
Čo je to kreatívna technika Rubber Duck Debugging a ako na FAQ? | 32:04 |
Často Kladené Otázky FAQ
Čo sú to Marketingové modely, rámce a systémy?
Online kurz Marketingové modely, rámce a systémy sa zameriava na osvojenie si najznámejších marketingových modelov, ako sú AIDA, ADAM, STDC, lievik, motýlik, Strategická pyramída či Google Messy Middle. Účastníci sa naučia vytvárať efektívne stratégie, pracovať s marketingovými hypotézami, cieľovými skupinami, persónami a prepojiť teóriu s nástrojmi ako Google Analytics GA4, Power BI či kontrolnými zoznamami v riadení projektov. |
Kto používa Marketingové modely, rámce a systémy?
Marketingové modely a rámce využívajú firmy v rôznych odvetviach – od malých startupov po nadnárodné korporácie. Najčastejšie ich používajú marketingoví manažéri, stratégovia, analytici, konzultanti a podnikatelia, ako aj študenti MBA, MSc a MPA programov. Bežne sa s nimi pracuje v spoločnostiach ako Google, Deloitte, Heineken, IBM, ESET či Orange. |
Kde sa používajú Marketingové modely, rámce a systémy?
Tieto modely sa využívajú pri tvorbe marketingových plánov, nastavovaní cieľov a metrík (KPI, KRI), identifikovaní silných a slabých stránok firmy, definovaní cieľových skupín, testovaní hypotéz, tvorbe person a v oblasti analytiky. Rovnako sa využívajú pri implementácii digitálnych kampaní, pri návrhu webov, tvorbe produktov a riadení projektov. |
Prečo sa používa Marketingové modely, rámce a systémy?
Pomáhajú firmám uchopiť marketing systematicky, uľahčujú rozhodovanie, vizualizujú marketingové cesty zákazníkov, zvyšujú efektivitu kampaní a identifikujú slabé miesta v komunikácii. Vďaka modelom a rámcom je možné lepšie segmentovať trh, zvýšiť mieru konverzie a vyhodnocovať výkon marketingových aktivít. |
Aké sú TOP certifikácie na Marketingové modely, rámce a systémy?
Najžiadanejšie sú certifikáty ako: Digital Marketing Institute (DMI) – Certified Digital Marketing Professional (od 189 EUR) HubSpot Inbound Marketing Certification (zadarmo) Google Analytics Certificate (zadarmo) Chartered Institute of Marketing (CIM) – Foundation Certificate in Marketing Facebook Blueprint Certification Certifikačné skúšky nie sú súčasťou kurzu, treba si ich objednať zvlášť. |
Aký je plat? Koľko zarábajú pozície s kurzom Marketingové modely, rámce a systémy?
Marketingoví špecialisti a analytici na Slovensku zarábajú priemerne 1 800 až 3 500 EUR mesačne. Skúsenejší digitálni stratégovia alebo marketingoví riaditelia môžu dosahovať plat 4 000 EUR a viac. Platy závisia od skúseností, regiónu a veľkosti firmy. |
Aké programy a nástroje používa Marketingové modely, rámce a systémy?
V kurze sa pracuje s: Google Analytics 4 (GA4) Google Search Console Microsoft Power BI Wappalyzer a BuiltWith SWOT analýzou Rámcami ako AIDA, STDC, ADAM Kontrolnými zoznamami a šablónami v Exceli Webovými nástrojmi pre tvorbu CTA a analýz |