Online kurz SWOT Analýza ťa naučí
- Pochopiť význam KPI a KRI a ich prepojenie so SWOT analýzou v marketingovej stratégii
- Zostaviť SWOT analýzu v praxi na konkrétnom projekte, produkte alebo firme
- Stanoviť kvalitné hypotézy pre stratégiu na základe zistení zo SWOT analýzy
- Identifikovať najčastejšie chyby v strategickom plánovaní, prípadových štúdiách a záverečných prácach
- Navrhnúť upsell a cross-sell stratégie na základe výstupov zo SWOT analýzy
- Používať marketingové modely ako STDC, AIDA, ADAM, lievik a motýlik v kombinácii so SWOT
- Aplikovať koncept Google Messy Middle na optimalizáciu marketingových rozhodnutí
- Pracovať s nástrojom Google Analytics 4 na meranie a vyhodnocovanie marketingových metrik
- Prepojiť Google Analytics s Power BI a vytvárať vlastné interaktívne reporty a dashboardy
- Navrhnúť rozpočet a kontrolné zoznamy ako súčasť projektového a strategického riadenia na základe SWOT analýzy
Požiadavky a Vstupné Znalosti
- Mierne pokročilá úroveň práce s PC a Windows, Linux alebo macOS
- Mierne pokročilá úroveň práce s kancelárskym balíkom Microsoft Office, OpenOffice alebo LibreOffice
- Mierne pokročilá úroveň práce s textovým editorom
- Marketing mierne pokročilý
- Digitálny (Online) marketing mierne pokročilý
- Na absolvovanie tohto kurzu nie sú potrebné žiadne skúsenosti s kódovaním a programovaním
Cieľové skupiny a Komu je kurz určený
- Záujemci o tému SWOT analýza
- Budúci a aktuálni marketingoví manažéri
- Osoby, ktoré sa zaujímajú o kariéru v oblasti marketingu a manažmente
- Projektoví, produktoví manažéri a accounti
- Online marketéri
- Majitelia, riaditelia firiem a vedenie firmy
- Podnikatelia
- Marketingoví stratégovia
- Konzultanti a špecialisti
- Obchodníci
Obsah a Učebná Osnova online kurz SWOT Analýza
I. Úvod do SWOT analýzy
Čo sú to KPI a KRI v marketingovej stratégií? Ako na SWOT analýzu? | 01:49:55 |
Ako sa robí a zostavuje v praxi SWOTka? | 01:04:36 |
Ako správne stanoviť marketingové hypotézy? | 28:07 |
Aké sú najčastejšie chyby v stratégiách, prípadových štúdiách a záverečných prácach. | 14:59 |
Ako zarobiť viac peňazí v podnikaní? Čo je to upsell a cross-sell stratégia? | 39:46 |
II. Marketingové modely, rámce a systémy
Čo je to STDC framework/model a ako na marketingový plán? | 27:15 |
Aké sú overené marketingové modely? Predstavujeme modely AIDA, ADAM, lievik a motýlik. | 48:45 |
Čo je Google Messy Middle a ako ho vieme využiť v praxi? | 56:04 |
III. Marketingové analýzy a vyhodnocovanie v Google Analytics GA4
Ako začať s Google Analytics a ako si ho nastaviť? | 01:19:30 |
Zostavujeme technologický profil firmy a zisťujeme čo firma používa na webe pomocou nástrojov Wappalyzer a BuilthWith. | 12:57 |
Ako sa začať orientovať v obrazovkách a používateľskom rozhraní Google Analytics GA4? | 53:52 |
Ako prepojiť Google Analytics 4 a Microsoft Power BI na tvorbu vlastných reportov a dashboardov. | 29:24 |
Čo sú to premenné, dimenzie a metriky a ako ich používať? | 46:01 |
Ako sa pracuje s konverziami (Conversion) a cieľmi (Goals) v GA4. | 57:23 |
Čo sú to kľúčové udalosti (Key Events) a ako sa používajú? | 34:18 |
Čo je interné vyhľadávanie (Search) a ako sa s ním pracuje? | 56:35 |
Čo sú to zákaznícke cesty (Customer Journeys) ako fungujú v Google Analytics? | 29:02 |
IV. Rozpočty a kontrola chýb
Ako na firemné rozpočty k projektoch a stratégiam? | 01:13:58 |
Čo sú to kontrolné zoznamy? Ako znižovať chybovosť? | 57:49 |
Často Kladené Otázky FAQ
Čo je SWOT analýza?
Online kurz SWOT Analýza sa zameriava na identifikáciu silných a slabých stránok, príležitostí a hrozieb v rámci firmy, projektu alebo stratégie. Účastníci sa naučia prakticky zostavovať SWOT matice, vytvárať hypotézy, prepájať analýzu s KPI a KRI, a aplikovať marketingové modely a nástroje na reálne prípady a dáta. Kurz obsahuje aj prácu s analytickými nástrojmi ako Google Analytics 4 a Power BI. |
Kto používa SWOT analýzu?
SWOT analýzu používajú manažéri, analytici, konzultanti, podnikatelia, projektoví manažéri a marketingoví špecialisti vo firmách ako Orange, Lidl, IBM, Tatra banka, Ministerstvo hospodárstva SR, ale aj v menších firmách, startupoch a školstve. |
Kde sa používa SWOT analýza?
SWOT sa využíva v strategickom plánovaní, marketingu, projektovom riadení, pri tvorbe podnikateľských plánov, v štátnej správe, neziskovkách aj akademickej sfére. Pomáha pri rozhodovaní, optimalizácii zdrojov, identifikácii rizík a vytváraní konkurencieschopných stratégií. |
Prečo sa používa SWOT analýza?
SWOT analýza umožňuje získať prehľad o aktuálnej situácii organizácie alebo projektu. Pomáha efektívne určiť priority, využiť príležitosti, eliminovať riziká a vytvoriť udržateľnú stratégiu. V kombinácii s modernými nástrojmi ako GA4 alebo Power BI zvyšuje analytickú presnosť a strategické rozhodovanie. |
Aké sú TOP certifikácie na SWOT analýzu?
Aj keď SWOT sama o sebe nemá samostatnú certifikáciu, je súčasťou týchto certifikačných programov: PMI Project Management Professional (PMP) – od 400 EUR Certified Business Analysis Professional (CBAP) – od 450 EUR Professional Certificate in Strategic Management – od 250 EUR VITA certifikát SWOT Analýza (je súčasťou kurzu) Certifikačné skúšky nie sú súčasťou kurzu a je potrebné si ich objednať zvlášť. |
Aký je plat? Koľko zarábajú pozície s kurzom SWOT analýza?
Manažéri a analytici, ktorí ovládajú SWOT analýzu a analytické nástroje, zarábajú v priemere od 1900 do 4200 EUR mesačne v závislosti od odvetvia, seniority a regiónu. V oblasti marketingu a stratégie môžu platy presiahnuť 5000 EUR mesačne pri senior pozíciách a v konzultingu. |
Aké programy a nástroje používa SWOT analýza?
Microsoft Excel, Google Sheets, Power BI, Google Analytics GA4, Wappalyzer, BuiltWith, Miro, Canva, SWOT template generátory, marketingové modely STDC, AIDA, ADAM, Messy Middle, a ďalšie podporné frameworky ako RACI, DACI a RAPID. Tieto nástroje pomáhajú rozšíriť aplikáciu SWOT do analytickej a rozhodovacej praxe. |